دکل دوربین مداربسته

دکل دوربین

دکل دوربین تجهیزاتی هستند که معمولا برای افزایش برد دید دوربین، کاهش دسترسی آنها و یا ایجاد زاویه دید مناسب از آنها استفاده می شود.

جنس دکل دوربین

جنس دکل دوربین با توجه به کاربری و محدودیت های قیمت آن میتواند متفاوت باشد. دکل دوربین معمولا از جنس آهن با روکش گالوانیزه یا بدون روکش هستند. اما در شرایط خاص دکلدوربین می تواند از جنس آلومینیم یا آلیاژهای آن نیز باشد.

از آنجایی که استفاده از آهن گالوانیزه ساخت دکل را پر هزینه می کند در صورتی که دکل دوربین در محیط غیر مرطوب مورد استفاده قرار گیرد می توان دکل را از جنس آهن سیاه نیز ساخت.
توجه داشته باشید که دکل دوربین بدون روکش، حتما باید پس از سخت و پیش از نصب با روکش ضد زنگ و سپس رنگ پوشانده شود. استفاده از دکل های غیر گالوانیزه برای ارتفاع بیش از 4 متر توصیه نمی شود.

دوربین مداربسته اسپید دام چیست (Dome)
دوربین مداربسته دام یا سقفی نوع رایجی از انواع دوربین های مداربسته امنیتی است در محیط های داخلی وخارجی قابل استفاده می باشند. دوربین مداربسته (Dome) با نام های دوربین مداربسته حبابی و سقفی نیز شناخته می شود.این نوع دوربین مداربسته گنبدی شکل است و قابلیت نصب بر روی سقف اتاق و یا هر مکان دیگری را دارد و در در دومدل دید در شب (IR) و معمولی(بدون IR) ساخته می شود.

فروش دکل دوربین

دکل دوربین اسپیددام جهت سیستم های امنیتی و نظارتی استفاده می شود.

دکل ها در سیستم دوربین های حفاظتی بسیار مشهور می باشند و دکل دوربین اسپیدام برای نصب دوربین های اسپیدام در ارتفاع مناسب و دریافت بهترین تصویر و آسیب ندیدن دوربین ضروری می باشند.
ارتفاع کلی دکل دوربین اسپیدام شامل آن طولی که در خاک نصب شده نیز می باشد.

ارتفاع دوربین
اندازه گیری سایز دکل دوربین و یا تعیین بلندی برای نصب دوربین بر روی دکل مسائلی قابل بررسی اند. بسیاری از دوربین ها بدون در نظر گرفتن ایجاد تصویری مناسب، بر روی دکل دوربین نصب می شوند. لنزی که انتخاب می شود و اف او وی (میدان دید) موارد مهمی هستند که در نصب دکل دوربین باید به آن ها توجه داشت.

مهم ترین مسأله ای که وجود دارد این است که کیفیت تصویر باعث می شود نصب دوربین در ارتفاعی باشد که کیفیت تصویر در آن ارتفاع حفظ شود. دوربین باید در فاصله 15 فوت و یا بلند تر نصب شود. طولی که دوربین در آن نصب می شود باید به اندازه ای باشد که نتوان آن را دستکاری کرد.

چگونگی برقرار کردن ارتباط دوربین به شبکه توسط برق و داده ها یکی دیگر از موانع بزرگ طراحی است. در اغلب موارد کیفیت برق وارد شده به دکل دوربین مناسب نیست یا فیلتر نشده است و یا سطح ولتاژ بالاست.

دکل دوربین مداربسته

دکل های دوربین مداربسته تجهیزاتی هستند که معمولا برای افزایش برد دید دوربین، کاهش دسترسی آنها و یا ایجاد زاویه دید مناسب از آنها استفاده می شود. در این مطلب به بررسی انواع متفاوت دکل دوربین مداربسته می پردازیم.